z życia klas
4b - Wycieczka do Wilgi
Dodano: 2013-04-25
Wycieczka do Wilgi klasa 4b.
Dzień pierwszy
po długim i trudnym oczekiwaniu na sprawdzenie busa przez policję .....
( Dziękuję wszystkim obecnym za wsparcie i pomoc!!!1) ruszyliśmy w drogę, krótką jak się okazało. Przed obiadem zwiedzaliśmy teren, pani opowiadała nam o historii gospodarstwa i obowiązujących zasadach min. segregacji śmieci. Robiłam dzieciom przegląd opakowań po zjedzonych "produktach i wrzucaliśmy do odpowiednich pojemników. Po obiedzie (zupa pomidorowa, kotlet z kurczaka, ziemniaki surówka i deserek oraz kompocik) bawiliśmy się w indiańskie plemiona. Łuki, szałasy, szukanie skarbu...... potem kolacja ( serki, wędlina, jogurty, mnóstwo różnych warzyw, jajka ze szczypiorkiem, herbatka, ser biały, dżemy, miód.....)
po kolacji krótkie ognisko i......było szaleństwo na boiskach i placu zabaw. W ten właśnie wieczór narodziła się nowa dyscyplina sportu "siatkówka łapana". Potem kąpanie i sen.
Dzień drugi
Wstaliśmy i udaliśmy się na śniadanko, wszystko jak na kolacji + serki homogenizowane, płatki i mleko.
po śniadaniu podchody. Ale najpierw przygotowanie, nauka korzystania z kompasu, wyznaczanie azymutów, nauka szyfrowania, posługiwanie się mapą, orientowanie mapy. Potem w las. Ja byłam z grupą "goniących". Ciężko, gorąco, daleko............ szukaliśmy i szukaliśmy. Frajdę miała grupa uciekająca, bo tak się schowali, że nie potrafiliśmy ich znaleźć.....
obiad.... zupa ogórkowa, spaghetti, kompocik
po obiedzie zajęcia z wiązania lin, rozpalania ogniska krzesiwem, pieczenia grzanek na kijkach, podstawy pierwszej pomocy, nawet masaż serca na fantomie, ćwiczyliśmy jak rozmawiać i co mówić kiedy dzwonimy w razie wypadku np. na pogotowie, układaliśmy się w pozycji bezpiecznej, potem zabawy i budowanie szałasu z gałęzi sosnowych
kolacja z pysznymi plackami na deser i ......" siatkówka łapana" - prawie dwie godziny
potem film lub mecz i sen
Dzień trzeci
śniadanko i wizyta w stajni, oglądaliśmy konie i kuce i uczyliśmy się podstawowych zabiegów pielęgnacyjnych. Potem konkurencje w ujeżdżalni ( tor przeszkód, rzut podkową, bieg na czas trasą "koni". i w końcu upragniona jazda na konikach....a na koniec króciutka przejażdżka bryczką. obiad ( rosół, kurczak, marchewka, ziemniaki, i wielkie pierniki) po obiadku pakowanie i powrót....
czas płynął szybko... pora wracać do szkoły...

Zawody Narciarskie 2019

Jasełka 2018

Dzień przeciwko przemocy

14 Społeczna Szkoła Podstawowa i 4 Społeczne Gimnazjum STO ul. Bachmacka 3, 02-647 Warszawa tel./fax: (22)844-28-38 lub (0)792-44-28-38 bachmacka.sekretariat@gmail.com
Projekt • Donata Jończyk     Wykonanie • Tribal DDB     Wszystkie prawa zastrzeżone.